Doğru Cilt Bakımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

• Cilt bakımı nasıl yapılır?
  • Doğru cilt bakımı nasıl olmalıdır?
  • Cilt bakımı sırası nedir?

Bunun gibi cilt bakımı ile ilgili daha nice soru aklınızı mu kurcalıyor? Cevabızı ‘’Evet’’ ise, yazımızın devamını okumanızı şiddetle tavsiye ediyoruz.

Doğru Cilt Bakımını Uygulamak Neden Önemlidir?

Doğru cilt bakımı, parlak ve pürüzsüz bir cildin anahtarıdır. Doğal güzelliği korumak cilt temizliği ile başlar. Cildinizin rengi ne olursa olsun, kaç yaşınızda olursanız olun; cildinizin temizliğine verdiğiniz önemi korumalısınız. Doğru cilt bakımı, gözeneklerinizin temizlenmesine ve sıkılaşmasına yardımcı olur. Cilt tipinize uygun malzemeler ile düzenli bir bakımı, rutin haline getirmelisiniz.

Cildinizi ultraviyole ışınlara karşı koruyun.

UV ışınları, cilt tahribatlarına neden olan zararlı ışınlardır. Her ne kadar güneş, bedenimiz için önemli olsa da fazla güneş ışığına maruz kalmak uzun vadede kötü durumları beraberinde getirebilir. Bu nedenle güneşlendiğiniz saatlere dikkat etmeli, mevsim fark etmeksizin güneş kremi kullanmayı adet haline getirmelisiniz. SPF değeri yüksek güneş kremleri tercih etmeli, gün içersinde belli aralıklarla sürmeyi ihmal etmemelisiniz.

Yatmadan önce makyajınızı temizleyin.

Gece boyunca nefes almaya ihtiyaç duyan cildimizi, makyajdan temizlemeden yatmamız ona yapabileceğimiz en büyük kötülüklerden biri olabilir. Cilt uykuda kendini yeniler. Ancak makyajınızı temizlemeden uyursanız buna engel olmuş olursunuz. Aynı zamanda makyaj temizlemek, sadece makyaj kalıntılarını temizlemekle kalmaz. Gün boyunca toza, kire maruz kalan cildimizin arınmasına yardımcı olur.

Doğru Cilt Bakımı Sıralaması

Cilt bakımının neden önemli olduğunu ve temelde yapmamız gereken şeyleri az önce inceledik. Sıra geldi,’’ doğru cilt bakımı sıralaması nedir? ‘’ sorusunu cevaplamaya!

1- Cildinizi temizleyin.

Cildi temizlemek, cilt bakımının en önemli basamağıdır. Cilt temizliği ile istenmeyen kir ve yağdan kurtulmanız mümkün olur. Temizlenen cilt, cilt bakım sıralamasındaki diğer basamaklara hazır bir hale gelir. Böylece cildimize yapacağımız her bir iyilik tenimize daha iyi işler.

2- Peeling uygulayın.

Bir nevi cilt temizleme işlemi olan peeling uygulaması, ölü hücreleri cildimizden uzaklaştıran bir ritüeldir. Doğru yapılması oldukça önemlidir. Yanlış veya cilde uygun olmayan bir peeling yapılması cilde yarardan çok zarara neden olabilir. Doğru peeling uygulaması , cildinizi tazeler ve cilt sorunlarınızın yatışmasına yardımcı olur.

3-  Tonik kullanın.

Cildi temizleyen losyon anlamına gelen tonikler, antiseptik özelliğe sahip bileşenler içerir. Keratin pulları gibi eriyemeyen maddelerin cildimizden arınmasında tonik önemli ölçüde işe yarar. Tonikler aynı zamanda cildi nemlendirmeye ve yumuşatmaya yardımcı olur. Siz de cilt tipinize uygun tonikler ile derinlemesine bir cilt temizliğini yaşayabilirsiniz.

4- Bölgesel bakım yapın.

Bölgesel bakım , kısa sürede sonuç veren bakım ürünleri ile bizi istediğimiz sonuca götürebilecek mühim aşamalardan biridir. Göz çevresi, alın bölgesi ya da T bölgeniz için lokal bir bakım uygulamak isteyebilirsiniz. Uyguladığınız ürünleri cildinize masaj yaparak uygulayabilir; beş dakika kadar bir süre bekledikten sonra temizleyerek daha etkin sonuç alabilirsiniz.

5- Serum kullanın.

Serumlar; hücre yenileyici etkiye sahiptir. Cilt katmanlarına işleyerek cildinizi içeriden güçlendirir. Serumların içerisinde mineraller ve vitaminler bulunur. Bu bileşenler de cildimizin tazelenmesine ve iyi görünmesine destek olur.

6- Göz çevresi bakımı uygulayın.

Yaşınızı tanımlayan göz çevresi, uykusuzluk ve yorgunluktan kaynaklı göz altı morlukları istenmeyen görünümlerdir. Bu nedenle göz çevresi bakımınızı hayatınızın bir parçası haline getirmelisiniz. Göz çevresi bakımı , göz çevresindeki sarkmaları, kırışıklıkları ve morlukları azaltmaya yardımcı olur.

7- Cildinizi nemlendirin.

Ve geldik son aşamaya! Cildinizin ihtiyacı olan nemi hapsetmeniz, cilt bakımı aşamalarının son ayağıdır. Bu aşamada, temizlenmiş cildinize gereken nemi verecek ürünleri kullanmalısınız. Yüzümüze yaptığımız makyaj, hava koşulları ve güneş gibi etmenler cildimizi kurutabilir ve çatlamasına neden olabilir. Böylesine problemler yaşamamak için cildinizi nemlendirmeye özen göstermelisiniz.

Cildimiz, bize sunulmuş bir armağandır. Onu sevmek ve korumak bizim elimizde…

Cildinizi koruyun, güzelliğinizi saklayın!

hangi cilt tipine sahipsiniz?

Hangi Cilt Tipine Sahipsiniz?

cilt lekelerini gidermeye yardımcı bitkisel çözümler

Cilt Lekelerine İyi Gelen Yağlar Nelerdir?

Doğal Yollarla Vücut Tüylerinden Kurtulma Yöntemleri

Genç Kalmanın Ve Güzelliğin Sırrı