Saç Nezlesi Nedir, Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Saç Nezlesi Nedir?

Saç nezlesini için ne yapmalım diye düşündünüz mü? Kesin tanıya bile kolay varamadığınız bu saç hatalığının tedavi yöntemleri nelerdir?

Öncelikle bir hastalığın en doğru tedavisinin doğru teşhisten geçtiğini bilmekte fayda var. Unutulmamalıdır ki benzer saç problemleri farklı hastalıkların belirtisi olabilir. Saç nezlesinin bulguları diğer saç problemleriyle karıştırılabileceğini bilmek gerekir. Doğru tedavi uygulamaları için bulguların saç nezlesi belirtisi olduğundan emin olmak gerekir. Uzun süre ıslak kalan ve uzun süre kurumadığı için bir sağlık problemi olarak ortaya çıkar. Genellikle uzun saçlarından dolayı kadınlar arasında daha çok görülür.  En genel ifadeyle saç derisi ve kıl köklerinde yoğun yanma ve acı hissiyle kendini gösterir. Saçları uzun süre sıkı bir şekilde toplu tutmak ve bu sebeple hava almasını engellemek bu rahatsızlığın diğer bir nedeni olduğunu söylemekte fayda var.

Kişinin saç diplerinde iğne batmasını andıran ağrıyla beliren bu rahatsızlık tedavi edilmezse yara ve döküntülere neden olabilir. Rahatsızlığın bir aydan daha fazla sürmesi durumunda dikkat edilmesi gerekir.

Korunmanın Yolları

Kişinin doğru önlemlerle ve doğru tedavi yöntemiyle bu sorunu çözmesi mümkün. İlk olarak banyo sonrası saçların özellikle de saç diplerinin kurumuş olduğundan emin olmak gerekir. Unutulmamalıdır ki fön vb. yöntemler saç derisinde sıcak havanın da etkisiyle rahatsızlığa sebep olabilir. Doğal olmayan kozmetik ürünlerinin kullanımı ise saç derisinde tahribata yol açtığı gibi saç derisinin soğuk kalmasına da neden olur.

Sağlıklı Yaşam

Doktor müdahalesine gerek kalmadan uygulanabilecek tedavi yöntemleri, aslında kişinin yaşayış şeklinde gizli. Psikolojik nedenlerle de bağlantılı olan bu rahatsızlıktan stresten kaçınılarak korunmak mümkün.

Dengeli ve sağlıklı beslenmeyle kişi saç nezlesi riskini azaltır. Beslenme alışkanlıklarında yumurta, süt, et gibi protein ve vitamin yönünden zengin gıdaları tercih etmek rahatsızlık riskini azaltır.

Doğal Bitkisel Tedavi Yöntemleri

Dengeli beslenme ve sağlıklı yaşam şekline ek olarak, saç derisine uygulanarak bu rahatsızlığın tedavisinde etkili olan bazı doğal çözümler şu şekildedir:

• Papatya Suyu veya Çayı
  • Elma Sirkesi
  • Defne Yaprağı
  • Aleo Vera
  • Kadife Çiçeği Çayı
  • Okaliptüs Yağı
  • Yulaf Samanı Kürü
  • Karanfil Kürü
  • Kadife Çiçeği Çayı
  • Yeşil Çay
  • Argan Yağı
  • Susam Yağı

Erkek Saç Bakımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kıvırcık Saç İçin Saç Bakım Önerilerini Listeledik!

Her Saç Tipine Uyum Sağlayan Yeni Nesil Bakım: Akıllı Şampuan

Doğru Saç Bakımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler